دسته‌بندی نشده, دکوراسیون, طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی با چوب طبیعی

میزناهارخوری میزعسلی میزچوبی دکوراسیون دکوراسیون منزل طراحی داخلی

چوب در مقایسه با فولاد و بتن، ارزان تر، سبک تر، پایدارتر بوده و همچنین چوب مانند هر محصول دیگری، قابل تجدید است و دی اکسید کربنی را که در حین رشد جذب می کند، حتی پس از تبدیل به چوب آزاد می کند.

به بیان ساده تر، از آنجا که چوب ارگانیسم زنده ای دارد، لذا حاوی یک انرژی معنوی است که به روشی مثبت بر ما تاثیر می گذارد و به ایجاد یک محیط آرامش بخش کمک می کند. در همین راستا یکی از متنوع ترین عناصر در طراحی داخلی، استفاده از چوب بوده که می تواند به زیبایی فضاهای داخلی کمک کند و به روشی موثر موجب  بهبود دکوراسیون در منازل شود.

در واقع، امروزه تکنیک های زیادی برای ایجاد بافت و رنگ آمیزی، در طراحی فضای داخلی با چوب وجود دارد تا ظاهری را که می خواهید به فضای داخلی خود ببخشید یا اجازه دهید در حالت طبیعی خود باقی بماند. در همین راستا می توان چوب ها را به صورت طرح های کاملاً زیبا و منحصر به فرد ساخت و در موارد گوناگونی از آن ها استفاده کرد.

از چوب می توان تقریباً در همه جا، چه در داخل و چه در خارج به عنوان عنصر طراحی برای تکمیل هر سبک استفاده کرد. علاوه بر زیبایی، دوام و کلاسیک بودن چوب، می توان از آن ها در کف، دیوارها، سقف ها، پاسیوها و لوازم جانبی سراسر خانه خود استفاده کنید و به صورت کاملا کاربردی طراحی داخلی با چوب را در فضای داخلی خود ایجاد کنید. در اینجا برخی از دستورالعمل ها برای تزئین فضای داخلی خود با استفاده از چوب آورده شده است. کار تزیین یک خانه آسان نیست. این نکات و ترفندهای طراحی داخلی با چوب به شما کمک می کند تا ظاهری زیبا به فضای داخلی خود ببخشید.

رنگ های مختلف چوبی را کاوش کنید

پانل های چوبی در طیف های مختلفی از نور متوسط ​​یا تیره وجود دارند. بسته به مساحت فضا و تجسم خود شما باید این طیف را انتخاب کنید. پانل های چوبی نیز در انواع سبک ها و بافت ها ارائه می شوند. شما می توانید چوب کاج یا بلوط را انتخاب کنید تا به سبک داخلی شما، زیبایی خاص تری ببخشد. شما می توانید با انتخاب روکش های مناسب چوبی، فضای داخلی خود را تزیین کنید.

نوع چوبی که برای استفاده در طراحی داخلی مصرف می شود، باید با توجه به نوع کاربری آن تعیین شود. در ادامه به برخی از موارد کاربرد انواع چوب در طراحی بخش های مختلف اشاره می کنیم:

  • چوب بامبو: پارتیشن، راه پله، سرویس بهداشتی
  • چوب درخت گیلاس: فضاهیاباز خانه
  • چوب درخت صنوبر: کفپوش و اجرای نما
  • چوب افرا: مبلمان و کفپوش

در متراژهای کوچک برای بزرگتر نشان دادن محیط، استفاده از چوب های رنگ روشن (افرا، توس و کاج) گزینه های مناسبی هستند.

استفاده از تابلوهای چوبی در فضای داخلی

تابلوهای چوبی که به طور کارآمد فضای داخلی را تزئین کرده اند، می توانند موارد زیادی را برای صاحب خانه نشان دهند. به عنوان مثال، یک تابلوی باشکوه یا خیره کننده روی دیوارهای اتاق نشیمن، آشپزخانه یا فضای غذاخوری، می تواند خود موضوع گفت و گوی مهمانان شما باشد. برای مثال، با استفاده از پانل های دیواری مبتنی بر طرح بودا یا پانل های چوبی طراحی شده برای درخت و گیاه، می توانید فضای خود را طراحی کنید. آن ها عالی به نظر می رسند و همچنین به زیبایی داخلی نیز مفهوم می بخشند.

چوب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه از مهم ترین بخش های خانه است که دکوراسیون داخلی آن حائز اهمیت است. استفاده از چوب در طراحی داخلی آشپزخانه می تواند به صورت کاربرد این متریال در کفپوش، دیوارپوش و جنس کابینت ها باشد. در معماری عصر جدید، طرح های متنوعی از برش لیزر چوب و حکاکی لیزری این متریال در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها مشاهده می شود. با استفاده از این تکنولوژی فضاهای بی نظیری در طراحی این فضاها شاهد هستیم. به دلیل طرح پذیر بودن چوب می توان طراحی های منحصر به فردی یا استفاده از این متریال در طراحی داخلی آشپزخانه اجرا کرد

 مهم ترین مزایایی که می توان برای استفاده از چوب در دکوراسیون آشپزخانه معرفی کرد، عبارت است از:

  • طول عمر بالای دکوراسیون های چوبی
  • امکان استفاده از شوینده های مختلف برای تمیز کردن
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و تغییر سایز
  • امکان اجرای منبت کاری، کنده کاری و حکاکی چوب برای دکوراسیون داخلی این فضا

چوب برای دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی و غذاخوری

از ایده های جذاب برای استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی، کاربرد آن در اتاق غذاخوری و پذیرایی است. کفپوش، دیوارپوش، پنل و پارتیشن های چوبی در طراحی داخلی این بخش، سبکی کلاسیک و مدرن را در معماری خانه ایجاد می کند. استفاده از یک سقف چوبی و نورپردازی آن به جذابیت و متفاوت بودن این فضا می افزاید. انتخاب وسایل چوبی اتاق پذیرایی چون میز مبل، کنسول، تلویزیون و مبلمان و … هم می تواند به زیبایی هر چه تمام تر طراحی داخلی این فضا کمک کند.

استفاده از چوب در طراحی داخلی اتاق خواب

چوب بهترین متریالی است که می تواند گرما و صمیمت را در دکوراسیون اتاق خواب ایجاد کند. در طراحی داخلی اتاق های خواب می توان در کنار استفاده از این متریال در دیوار و کف، از المان ها و پنل های چوبی نیز در دیزاین آن بهره برد. بهتر است از رنگ روشن المان های چوبی در اتاق خواب استفاده شود تا فضای آن دلبازتر به نظر برسد.

سرویس بهداشتی چوبی در دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در طراحی داخلی سرویس بهداشتی در بخش هایی نظیر وان، روشویی، پنل ها و پارتیشن چوبی می تواند نمایی متفاوت از آنچه در سبک سنتی این بخش ها در ذهن داریم، ایجاد کند.

سایر ایده های استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

استفاده از چوب در طراحی داخلی تنها محدود به موارد ذکر شده نمی شود. کاربردهای این متریال در منازل و فضاهای اداری و تجاری را می توان در موارد زیر نیز تعریف کرد:

  • نمای راه پله
  • پانل های دیواری
  • شلف های دیواری
  • میز و صندلی غذاخوری
  • قاب اطراف تلویزیون
  • پارتیشن جداکننده فضاهای مختلف
  • اکسسوری های چوبی (مجسمه، جاشمعی، ساعت، قاب عکس و …)
  • لوازم روشنایی

مزایای استفاده از چوب در معماری داخلی

هم خوانی بالای چوب با سایر متریال های کاربردی در فضاهای مختلف و ایجاد فضای گرم و آرامش بخش حاصل از آن، باعث شده است تا به عنوان یک متریال منحصر به فرد در معماری داخلی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از چوب برای دکوراسیون داخلی، حسی از بودن در طبیعت را در زندگی صنعتی ما تداعی می کند؛ از دیگر مزایای کاربرد این متریال در کوراسیون داخلی می توان به این موارد اشاره کرد:

  • عایق برودتی و حرارتی مناسبی است؛ از این رو به عنوان بهترین متریال کف و دیوار ساختمان شناخته می شود.
  • مقاومت بالایی در برابر حریق دارد.
  • اتلاف انرژی و حرارت سازه های چوب در مقایسه با سازه های فولادی کمتر است.
  • تجدید پذیر است و آلودگی زیست محیطی ندارد.
  • قابلیت برش، حکاکی، رنگ آمیزی و پرداخت خوبی دارد. با استفاده از دستگاه لیزر چوب می توان محبوب ترین فرایندهای لیزری را روی آن پیاده کرد.
  • چوب یک متریال ایده آل برای طراحی سبک های کلاسیک، مدرن و حتی سنتی است.
  • استفاده از چوب در طراحی داخلی علاوه بر ایجاد انرژی و گرمایی مضاعف در فضای موردنظر، باعث متعادل سازی تضادهای رنگی می شود.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *